onsdag 6 juni 2012

Bråkmakargatan

Jag sitter och väntar på att färg ska torka. Nästan - jag väntar på att lim ska torka. Man skulle nog kunna se det här inlägget som en fortsättning på min serie om olika sorters lim. Dagens lim är tapetklister.

Sanningen är att jag väntar på limmet för att jag så gärna vill börja måla min vägg som jag tapetserat med väv idag. Spacklade igår (jag ÄLSKAR att spackla) och satte väv idag. Helt själv. Så himla skillad! Jag kan nästan allt, precis som Lotta på Bråkmakargatan. Att mannen inte hjälpte till har att göra med att jag är ett kontrollfreak som "kan själv!" hela tiden. (Dessutom passade jag på medan han sov, hehe)

Tyvärr måste jag ge mig till tåls med att måla tills i morgon, men då blir köksväggen rosa. Det ni!

Alcro

Vildros heter färgen och jag hoppas att den ska passa bra med de rätt galna kulörer som vårt kök just nu går i, nämligen orange och lila. Eh, ja. Det är nämligen så att vi har orange kakel och lila skåpluckor i vårt kök. Kanske bör påpeka att det var så när vi flyttade in. Men å andra sidan behöver väl inte den färgkombinationen vara helt fel. Kolla bara här:

Vet tyvärr inte bildkälla...


Inga kommentarer: