onsdag 21 november 2012

Smygborstad

Vi har ju som bekant en polsk, hoardertant till granne, hon är, liksom hela resten av grannskapet, väldigt förtjust i Purri-Purri.

I och för sig ingenting konstigt med det, Purret charmar de flesta. När jag här om dagen tyckte att katten varit ute lite väl länge och gick för att ropa på henne visade det sig att hon inte ens var ute överhuvudtaget. Jag hittade henne i trapphuset när hon kom ner från övervåningen. Händelsevis den våning vår hoardergranne bor på. Pälsen böljade förföriskt när Purret kom springande och hon såg välvårdad och tja...nyborstad ut. (?) Det hela känns mycket mystiskt.

Har hon kanske smygläst den där boken om Pettson och Findus där Findus flyttar ut, och blivit inspirerad att flytta hemifrån hon med? Jag hoppas inte, men det gör nog vår granne som ofta pratar om att adoptera Purret.



Nämnda bok är förresten den NYA Pettsonboken som kommit ut för inte så länge sedan. Jag fick den i Eid-present av mannen eftersom han vet att jag älskar Pettson (eller, för att vara ärligt mest Findus) En fin liten bok!

Inga kommentarer: