tisdag 20 november 2012

Nymodigheter

Hejsan! Här har det varit tyst ett tag. Senaste inlägget var för en månad sedan! Ju längre tiden går desto svårare är det att börja blogga igen. Lite samma som när man inte hört av sig till någon på länge. Sen var det ju det där med mitt listmål att skriva om böcker jag läser (mest för min egen skull) och nu har det liksom samlats utlästa böcker på hög. Det kanske inte är jätteintressant att läsa om vad jag läser om, så jag tror jag får samla dem i ett inlägg och bara kommentera lite kort vad jag tyckte. Det är ju ändå inte som att jag skriver värsta litterära analyserna i mina recenssioner.

Hur som helst; jag ville mest meddela att jag provat på en sånhär nymodighet. Jag låter lite som en pensionär nu, jag är medveten om det. Jag har lånat (och läst ut) min första e-bok! Det här var lite revolutionerande för mig eftersom jag känt ett visst motstånd mot denna uppfinning då böcker ska vara gjorda av papper i min mening. Där har jag faktiskt inte ändrat uppfattning heller, jag föredrar fortfarande en pappersbok framför den elektroniska diton. Jag gillar inte att läsa långa texter på skärm, det är inte riktigt bekvämt av någon anledning. Men nöden har ingen lag, vill man prompt läsa en bok och det är lång kö på den på alla bibliotek i trakten så är ju faktiskt elektroniken en rätt bra vän ändå.

Istället för dig av Sofie Sarenbrant är alltså den oerhört populära boken som alla vill åt.



Detta är, för den oinvigda, fortsättningen på denna lilla bok. Och ja, jag gillade uppföljaren också, den var spännande och jämfört med sin föregångare tyckte jag att språket var mer lättflytande och bättre. Det här är en ganska kort bok som man läser ut rätt snabbt, jag skulle säga att det är den perfekta boken för någon som inte har tid att läsa.

Inga kommentarer: