fredag 25 april 2014

Fabulösa Fredag

Dags att kicka igång fredagslistorna igen, eller vad säger ni?

(via)

Jag är extra glad och tacksam över:

*
 Att träffa fina Filippa förra helgen och att vi tar upp vår vänskap precis där vi lämnade den när jag flyttade från Umeå (eller där vi lämnar den efter varje Skype-session, för den delen.) Hon fattas mig!
Att ha blivit gravid så enkelt och snabbt. Tänk bara hur många som måste kämpa med det.
Att kroppen verkar fungera som den ska, trots illamående och diverse krämpor. Alla värden såg tydligen jättebra ut. Jag som sällan brukar ha bra järnvärde!
Att graviditetsillamåendet och den förlamande tröttheten gett med sig lite.
Mannens nya jobb på Sveriges Radio. Sveriges Radio! Fattar ni hur stort det ändå är att jobba där, även om det i nuläget bara är som vikarie! Jag är stolt.
Att vi har ett lägenhetsbyte på gång...
En spännande resa som vi snart ger oss ut på. (Mer om det sen.)
*
Värmen och solskenet och alla blommande träd, även om det känns helt sjuk med såhär mycket vårväder i april (speciellt för en norrlänning) det är så att jag blir alldeles förvirrad och hela tiden tror att det är maj. 

Inga kommentarer: