fredag 2 maj 2014

Fabulösa Fredag

Den här veckan, just idag, är det faktiskt lite extra svårt att vara glad. Anledningen är att jag fick veta en alldeles vansinnig grej igår som gjorde mig ledsen. Vill inte gå in på det närmare då det inte berör mig direkt, utan en av mina nära, men det är rent ut sagt skit.

Om jag ändå ska göra en fredagslista är jag tacksam över

Vår resa.
Att vi skriver på ett förstahandskontrakt på en lägenhet i Stockholm-ish (Märsta) idag!!!
All inredning jag har att se fram emot i nämnda lägenhet. 
Som vi får tillträde till redan den 15 maj.
Gulleeleverna på skolan som jag hälsade på i veckan (jag har ju sagt upp mig för att koncentrera mig på plugg, det har jag inte nämnt) de undrade när jag skulle komma tillbaka och var allmänt glada och fina.
Min tillmötesgående rektor som inte verkade ond på mig över att ha sagt upp mig mitt i en termin utan ungefär pratade i termer av att vi återses i framtiden...Hm?
Igen, att vi för sjutton gubbar, skriver på ett förstahandskontrakt på en finfin lägenhet idag!

Inga kommentarer: