tisdag 24 juli 2012

IQ

Jag syr idag, tyget är dock lite mer mintgrönt än vad bilden avslöjar. Ett tag kände jag mig som världens mest korkade person. Tänk att det ska vara så svårt att få till en halsringning. Mönstret som jag syr efter har en och en halv pricks svårighetsgrad, vilket i sytidningarnas värld betyder att vilken idiot som helst borde klara av det. Det kändes som att jag stod inför någon slags infernaliskt IQ-test när jag satt och försökte klura ut hur de olika delarna skulle sys ihop.

Ungefär samma känsla som jag får om jag skulle behöva backa med släp. Tillslut blev jag tvungen att lämna mitt sy-projekt i några minuter. Dels för att få perspektiv till problemet men mest för att jag annars skulle kastat skiten i ren frustration.

Nu har jag dock fattat vad jag håller på med igen och kan alltså räkna mig till skaran av en och en halv pricks-smarta. Inte Mensa precis, men ändå.

Inga kommentarer: