måndag 23 juli 2012

Manligt perspektiv

Min vän ringde mig här om dagen för att lufta lite klagomål gällande hennes man. Mannen i fråga hade nämligen tyckt att det var en alldeles utmärkt idé att bjuda in tjugotalet personer till fest i deras hem. Ett hem där det endast finns fyra stolar. Sedan ville han bjuda gästerna på bål från en kastrull, serverat med den, enligt vännen, mycket oglamourösa soppsleven. Allt i engångsmuggar i plast.

Jag kunde kontra med dessa.

Min man kom nämligen glatt hemsläpande på två paket som han fått. Eftersom jag jobbat lite inom äldrevården undrade jag vad i hela fridens tider vi skulle med dem. Vi har ju faktiskt fortfarande kontroll över våra blåsor och inte har vi några sängvätande barn heller. Mannens storslagna idé var att vi ska ha sängskydden som underlag när vi äter (på golvet!) för att man sedan bara ska kunna slänga dem  när de är smuliga och kladdiga och man ätit färdigt. Ehhh.


Vad kan vi lära av detta? Jo, i många mäns värld går funktion före flärd.

1 kommentar:

Lena sa...

Hahahaha! Skrattar högt!