torsdag 12 juli 2012

Retro

Fick äran att överta ett gammalt täcke när jag var uppe i Kalix. Min mamma verkade tycka att det var helt knäppt att jag ville ha just det täcke jag efterfrågade och erbjöd sig ett nyare, inte så slitet och tunt och gammalt. Men hallå, jag skulle ju ha det såhär:

Det blir nog inte lika fint med ett vanligt vitt täcke tror jag...

Detta vinterrum alltså, det har tydligen genererat träffar. Stackars människor som googlar vinterrum och kommer hit. Vi har ju råkat kalla vårt rum för "vinterrum" bara av en slump och utan någon som helst verklighetsanknytning, men ett riktigt vinterrum är efter vad jag förstår ett såntdär rum som känns som en ombyggd/inbyggd balkong som man alltså då kan använda utan att frysa ihjäl även på vintern. Därav namnet.

Jag älskar i alla fall mitt slitna retrotäcke.

Resten av vinterrummet ses här.


1 kommentar:

dominic sa...

Blått = love it. Har precis beställt två blå-ish sängkläder från jotex.