torsdag 8 augusti 2013

Nya mål - 28 före 29

Okej, de nya målen för året är nedklottrade i min pappersdagbok sedan flera dagar, det kanske är dags att publicera dem även i offentlighetens ljus? Även om jag faktiskt är pinsamt dålig på att faktiskt genomföra målen. Förra listan kunde jag ju bara stryka hälften av målen, det är ju inte så bra resultat.

Men hur som helst. Mina mål innan jag fyller 29 är som följer:

1. Spara 30.000 SEK.

2. Börja pensionsspara.

3. Köpa en bra kamera...
4...och lära mig använda den.

5. Strukturera och planera min tid (känns som det krävs om jag ska kunna jobba 100% och plugga -helst- 125%)

6. Komma ikapp dagens teknik. Jag vet jag låter som en pensionär, men jag tänker typ smartphone och liknande. Som det är nu fattar jag noll.

7. Klara minst en kandidatuppsats (alltså det måste ju gå, uppsatsen i spanska ska förhoppningsvis bara bantas ner lite och små-ändras, sen siktar jag på att författa en engelskauppsats denna termin...hjälp!)

8. Bli 'framgångsrik' på nya jobbet. Vet inte riktigt vad det innebär. Omtyckt kanske?

9. Hälsa på i Kalix.

10. Lära mig laga indisk mat.

11. Skaffa vänner i min nya stad.

12. Blogga mer (vore nästan omöjligt att blogga MINDRE i nuläget...)

13. Sy mer egna kläder.

14. Baka bullar (med jäst) mazariner och potatisbakelser (baka mer i allmänhet?)

15. Bli bättre på att hålla kontakten med vänner och familj.

16. Förbättra min kondition.

17. Skapa träningsrutiner.

18. Göra saker i tid.

19. Ge lite extra.

20. Läsa de där Austen-böckerna jag inte hann med sist.

21. Läsa en bok av en nobelpristagare. En hel bok den här gången.

22. Ta hand om mig själv.

23. Resa utomlands (Hallå, vi BOR vid flygplatsen, det måste utnyttjas.)

24. Hitta en värdig ersättare till min älskade handväska. Eller möjligen laga den om det går.

25. Hantera stressen.

26. Lära mig åtminstone lite arabiska. Nu har jag ju glömt det mesta jag lärde mig.

27. Göra något åt min syn. Vet dock fortfarande inte om jag törs göra en laseroperation??

28. Organisera garderoben och min klädstil. Sluta ta det som ligger närmast och börja anstränga mig lite igen.


1 kommentar:

Myaraq sa...

Alltså jag är jättenyfiken på tilläget "med jäst". Hur bakar man bullar utan jäst? Jag kan lära dig att baka! Med jäst. Jag kan nämligen inte annat. Förutom typ scones och kladdkaka..