torsdag 1 augusti 2013

Uppdatering

Hej!

Inte så frekvent uppdatering här då. Jag fyller i alla fall år idag. 28. Sådär gammal så att man måste börja fundera hur många år man hunnit med egentligen och faktiskt räkna efter om någon frågar. Får lite lätt ålderskris när jag ser siffrorna svart på vitt såhär. Men då jag har ålderskrisat nästan konstant sedan jag var 17 (!) så gör det väl inte så stor skillnad egentligen.

När jag krisar brukar jag tänka efter vad jag gjort i mitt liv. Räkna efter ifall jag faktiskt åstadkommit något. Jag har ändå hunnit med att plugga utomlands, ha en hel del olika jobb, ta mig en bra bit på vägen mot examen, hittat världens bästa man, flyttat både hit och dit o.s.v. Så helt bortkastad tid har det inte varit. Den senaste grejen jag kan lägga till bland mina 'meriter' är att jag fått vad som troligen kan vara världens bästa jobb. Eller, världens mest passande jobb för mig personligen åtminstone.


Jag skrev på anställningsavtalet i veckan och kan från och med augusti titulera mig fritidspedagog/lärarassistent i en friskola. Detta utan att egentligen ens ha sökt jobbet från början, för egentligen sökte jag bara extrajobb som läxhjälp hos dem. Det känns enormt bra alltihop och min chef verkar hur bra som helst och stöttar mig så att jag blir färdig med studierna och behörig lärare så småningom. (Insha Allah)

Fast ibland undrar jag ju om jag blivit spritt språngande galen som tänker jobba 100% och samtidigt plugga 125-150%...Det låter ju faktiskt inte riktigt riktigt. Dock tror jag ändå att det kommer fungera. Mitt plugg kommer utgöras av ganska mycket litteraturstudier (främst engelska) och jag tänker mig (kanske naivt?) att jag ska hinna läsa en hel del på pendeltåget. Mitt fantastiska jobb ligger nämligen 56 minuters tågresa härifrån, så det blir ju nästan två timmars läsande per dag om man är effektiv. 56 minuters tågresa utan byten. Är man trött kan man passa på att ta sig en lur, hehe.

I övrigt ska jag utvärdera denna lilla lista och göra en ny har jag tänkt. Återkommer.

Inga kommentarer: