fredag 27 september 2013

Fabulösa Fredag

Det var ett tag sedan, eller hur?

Samlade saker som jag är tacksam över kommer här (utan inbördes ordning)

* Att min ögonoperation gick bra och att jag nu ser bra UTAN glasögon. Ni kanske inte visste det, men jag lasrade faktisk ögonen för ett tag sedan.

* Min chef - Rektor A som snällt gick med på att låta mig gå ner lite i arbetstid och är ett fenomenalt stöd och en allmänt bra människa.

* Veckans bästa beslut; att gå ner i arbetstid till någonstans kring 80% (mitt schema är inte riktigt klart) och därmed få onsdagarna "lediga" så att jag kan plugga.

* Fattar ni vad glad jag är över dessa onsdagar! Vilka möjligheter som öppnas upp! Bara att kunna, ni vet, gå på banken, eller boka en tvättid under dagtid (när tvättstugan, belägen i källaren inte känns lika läskig) hinna med plugget ordentligt...Allt sådant vardagligt som känns som att det kommer gå så mycket lättare med bara en dags skillnad.

* Veckans uppgift i engelsk litteratur är att läsa Jane Eyre - som jag ändå velat läsa ett tag!

* Förmånen att få undervisa och umgås med roliga elever. Allihopa, men kanske lite extra de elever jag har i engelska.

* Mina kollegor som är så himla BRA!

* Bli kramad av eleverna i när man kommer tillbaka efter att ha tillbringat en dag feberhuttrandes under två täcken.

* Mina små vänner i ettan som blir sura när jag inte varit med dem i veckan utan vikarierat i fyran istället. Sötnöss!

* Att vara någotsånär frisk från det där feberhuttrandet. Halsontet hänger kvar, men det är ok ändå.

* Underbara, fina mannen som passar upp och tar hand om mig när jag är sjuk (annars också, förstås.)

* Min telefon som jag fick i Eid-present av mannen. Jag som trodde att jag aldrig ville ha en smart telefon är numera kär och beroende av min I-phone.

* Mamma hälsar på snart.

* Systeryster hälsar också på snart.

* Helgen som ligger framför mig.

1 kommentar:

Myaraq sa...

fantastiskt beslut att gå ner i tid. Åh vad jag önskar jag kunde göra det med. (Jag vaaaaaantrivs på mitt jobb)

Och kul med iphone! Min förälskelse dröjde men nu är kärleken till min telefon nästan i klass med min kärlek till choklad och sambo.