fredag 20 september 2013

Plötsligt händer det II

Ännu en sak jag inte väntade mig skulle hända;

Kommer hem från jobbet och mannen har varit i tvättstugan. Redan det är anmärkningsvärt eftersom att jag är tvätt-kontrollfreak och inte låter honom tvätta. Att han alltså vågat sig på att göra detta utan min tillåtelse är nog anmärkningsvärt. Än mer förvånad blir jag när jag ser att han vikt tvätten supernoga. Jag kunde inte ha gjort det bättre själv. Så bra vikt är den.

Kanske, kanske någon gång i framtiden kan han bli betrodd att även tvätta mina kläder.

Fast troligtvis inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Verkar vara en ärftlig belastning du har. Din far är minst lika nojjig runt tvätten. Jag fick nog aldrig godkänt av honom. Att jag överhuvudtaget fick vistas i tvättstugan var nog mer fråga om tidsbrist från hans sida. /Ulla