fredag 8 augusti 2014

Fabulösa Fredag!

Whoop, whoop! Det är fredag och bara det är ju ganska härligt, men här kommer en lista över andra braiga saker:

Helg med världens bästa man!
*
Hade nyligen besök av både systeryster och bästaste bästa vän (inte samtidigt) det var fabulöst om något!
*
Har lyckats få upp blodvärdet från 114 till 120 utan att behöva äta järntabletter. Är mycket nöjd med det. Tack kikärtor, räkor, kött och blutsaft! 
*
Lilla Abushabab verkar växa som han ska, vilket är jättebra, även om han har börjat kicka mig jättehårt i blåsan. 
*
Jag börjar också känna att jag verkligen gillar det namn som mannen tänkt ut åt Lilla Abushabab, nu återstår bara att se om det verkligen passar sen när han föds.
*
Det är liiiiite, lite svalare nu. Jag vet att man inte ska klaga på vädret, men som preggo är jag redan varm som en bakugn, så det varma väder jag normalt sett skulle glatts åt är bara en plåga.
*
Därför är jag också väldigt glad att mannen när han ombads köpa en fläkt, slog på stort och köpte en som även går under benämningen vindmaskin (!) Den räddar mitt förstånd. Kan ju också vara bra att ha om man skulle få för sig att spela in en smäktande musikvideo med fladdrande hår...(intesåtroligtmenändå)
*
Är mycket nöjd med att presenterna jag köpt till vännens barn gillades. Jag älskar att ge presenter.
*
Mannen fick jättebra beröm på jobbet i veckan och jag är så stolt!
*
Har hittat en serie föreläsningar om på youtube som jag gillar mycket.
*
Har också i veckan varit extra tacksam över vår lägenhet då jag lyssnat på P1s reportageserie Tak över huvudet. Tänk ändå att vi landat ett förstahandskontrakt i bostadsbristens Stockholm. Alhamdulillah!

1 kommentar:

Maria sa...

Jag skulle önska att ni i alla fall kunde tänka er ett västerländskt namn på lille pojken och inte ett arabisktklingande namn. Mvh från "mormor"