fredag 7 september 2012

Fabulösa fredag

Fredagslista! Jag gjorde ju ingen förra veckan så det får bli en dubbel nu istället.

Jag är glad och tacksam över

* Mammabesöket förra veckan. Hon var på gymnastikkonvent i stan så hon kom förbi en sväng för att fika och skvallra lite om Peter Jöbacks man. Det var trevligt!

* Jag har fått en ny vän. Det är inte ofta det händer att man säger "Ska vi bli vänner?" sådär direkt man träffas, men ibland händer det. Det här är bra redan i sig, men det är också fördelaktigt för punkt 25 på min lista, jag var lite orolig för den faktiskt.

* Min ansökan om tillgodoräknande av de poäng jag tog under min katastroftermin då jag läste tyska gick igenom. 22,5 högskolepoäng kan nu stå med i mina meriter utan att det ser fult ut. Det är extra bra med tanke på utsikten av en examen.

* Purri-Purri. Det är jätteskönt att ha sällskap av en katt när man är ensam hemma. (Mannen är med sin bror i Deutschland och gör affärer.) Med en katt kan man som mörkrädd t.ex. bortförklara alla konstiga ljud med att det är katten som gör dem. Mycket bra.

* Tog en risk och hemmafixade mitt hår lite (slingor) och sådant är ju alltid farligt, men jag blev supernöjd. Hurra för det!

* Fick beröm av tandläkaren idag, jag hade tydligen gjort ett bra jobb med tandtrådandet.

* Mannen gjorde vinbladsdolmar i veckan. Mums!

* Månadens glossybox var nice.

* Fick skypa med BBV. Skype är fantastiskt!

Inga kommentarer: