onsdag 5 september 2012

River Monsters

Alltså, Discovery Channel, är det bara jag som tycker att kanalen blivit jättedålig på senaste tiden? När jag "lärde känna" Discovery visades blandade program och en del intressanta djurdokumentärer. Nu tycker jag mest att kanalen består av testosteronstinna idiotprogram. Typ Macho-Tuffa-Farliga-Jobb, Bygg din egen penisförlängare till monstermotorcykel, Survivor - The super manly edition (med en krokad blondin som den manliga survivorn skyddar och tar hand om på ett ytterst hjältemodigt sätt) Jättestora maskiner för stora män. Ungefär så heter programmen. (Ok, nästan.)

Det finns dock ett program som jag tycker om.


River Monsters alltså. Jag är visserligen sjuuhuuuhuuukt rädd för alla vattenlevande läskigheter, krokodiler och hajar ligger såklart i topp på listan, men det här programmet faller mig ändå i smaken.Det bästa är att programmet oftast gör drama av ingenting. Läskig musik, undervattenssekvenser, ögonvittnesskildringar av monstret och sedan i slutet får man typ veta att det bara var en abborre. Lagom skrämmande. Det här fungerar väldigt bra som ett skräckfilmssubstitut eftersom jag inte klarar av riktiga skräckfilmer.

Ikväll 22.00 på Discovery.

1 kommentar:

BBV sa...

Men asså haha, du lyckas då hitta filmatiserade vattenmonster!