söndag 30 september 2012

Mitt problem

Hej!
Jag har ett problem, min syster skrattar ofta åt det och hånar mig för det. Grejen är att jag lider av DIY-syndrom. Alltså Do It Yourself eller på svenska Gör Det Själv-tvång. Det här yttrar sig i att jag när jag ser något fint ofta, säkert uppåt nittio gånger av hundra, tänker "Åh, det där kan jag ju göra själv" Det här har bland annat lett till att bildmappen på min dator är full av bilder på saker som jag tänker att jag någon gång kan projektera ihop.

Det leder också till att jag istället för att köpa ett fint klädesplagg börjar fundera på hur jag ska gå tillväga för att sy ett.

Som t.ex denna ljuvliga tröja från Gina Tricot. Mycket DIYable. Varför har jag inte kommit på att klippa av en tröja och sy dit en volang själv, liksom??


Det här kanske inte verkar vara ett jättestort problem, men jag börjar mer och mer känna mig överväldigad av all inspiration och alla projekt jag vill göra. Tiden räcker liksom inte till när man pluggar 150% och dessutom ska försöka framstå som en någotsånär välbalanserad och normal samhällsmedborgare och partner.

Tills vidare har jag försökt lösa problemet genom att faktiskt köpa tröjan färdigproducerad (vilket visserligen inte helt avhjälper att jag vill sätta sax och nål i en annan tröja för att tillverka en egen version.)

Inga kommentarer: