fredag 19 oktober 2012

Fabulösa Fredag

Men hörrni! Dags för en fredagslista kanske? Det var ett tag sedan jag överhuvudtaget skrev något här.

Är i alla fall glad och tacksam över detta:

* Mannens korsbandsoperation gick bra.

* Han fick också ut en fin liten kandidatexamen här om sistens.

* Vi planerar att resa bort i december. Inget klart ännu dock.

* Arabiskan går framåt! Det är revolutionerande att faktiskt kunna läsa och förstå saker. Fort går det också.

* Fick en läkartid, bara sådär! Alltså, jag har ju en kronisk tarmsjukdom och har haft min läkare på distans i Kalix ända sedan jag flyttade därifrån. Jag ville byta och ha en här istället och kontaktade min gamla läkare som sa att han skulle skicka över min information hit och att jag sedan skulle ringa Medicinkliniken och boka tid. Jag är ju en sådan person som gruvar mig för telefonsamtal, så det gick jag omkring och gjorde några dagar. Hips vips trillar en kallelse ner i brevinkastet utan att jag behövde ringa.

* Av bara farten ringde jag ett annat viktigt samtal bara på peppen att ha sluppit ringa sjukhuset.

* Kombinationen frukt, turkisk yoghurt och honung.

Inga kommentarer: