fredag 3 augusti 2012

Fabulösa Fredag

Den här veckan har gått så himla fort! Vad hände egentligen, hips vips så var det fredag igen.

I veckan är jag tacksam över:

* Att jag har världens bästa katt som är så extremlätt att avmaska. Man behöver bara krossa tabletterna och blanda med yoghurt så lapar hon i sig allt hur lätt som helst. Jag skrattade när jag avmaskade henne idag. Anledningen: När jag var i Madrid och Purri bodde hos systern så föll det på systern och systerns sambos lott att avmaska Purret. Rik av erfarenheter med tidigare katter i vårt liv förutsatte systern att Purri var en svår avmaskningsvägrare, så hennes stackars sambo började direkt brottas med lilla katten och tvinga ner avmaskningen i halsen på henne, samtidigt som han strök henne över halsen för att få hennes sväljreflexer att arbeta. Känns lite som att jag som kattägare kanske borde varit tydligare med mina skötselinstruktioner...

* Jag är också tacksam över jag fick världens energi idag och storstädade toaletten. Torkade ur och omorganiserade badrumsskåpet bland annat.

* Är också glad över min nya lista i inlägget nedan. Känner mig pepp!

Inga kommentarer: