måndag 20 augusti 2012

konversera

En av målen på min lista är ju att konversera med Mama-Ghalia på arabiska. Jag har inte uppfyllt det målet ännu, men väl haft en konversation på arabiska med min svärbrorsson (om man kan kalla det så) Visserligen var konversationen inte så lång, utan bestod mest av "hej, glad eid, hur mår du" och visserligen hade jag mannen som sufflör, men ändå.

På tal om arabiskan så laddade mannen ner en språkkurs-app till sin telefon så att jag skulle kunna träna arabiska. Jag vet inte, men jag litar inte riktigt på en kurs där den första meningen är "Tyvärr, jag pratar inte arabiska". Det lägger liksom ribban väldigt lågt.

1 kommentar:

mt sa...

alltså. är du inte flytande på arabiska snart? det känns som om du försökt lära dig det jättelänge. fast om du är lika flitig på att öva dig på arabiska som jag är på banjon så förstår jag vart landet ligger. banjon står i hallen och ser snygg ut men den spelas ej på....