söndag 8 april 2012

Fånge i hundpalatset

Läste ganska nyligt ut Fånge i hundpalatset av Martina Haag. Jag gillar hennes böcker, man får alltid skratta. Jag tror att hennes böcker är perfekta för sådana som inte hinner läsa eftersom de är så lättsamma och merparten av dem är krönikesamlingar. Perfekt för småbarnsföräldrar både tidsmässigt och för igenkänningskomiken. (Antar jag, jag är ingen småbarnsförälder)



Fånge i hundpalatset är (nästan) lika Martina-rolig som hennes andra böcker. "Han är hunden som får alla andra hundar att framstå som en liten medvetslös hamster inbäddad i bubbelplast längst in i en sammetsask."
Däremot kan jag inte relatera till de lite mörkare kapitel som handlar om Martinas tonårstid. Det där med att tjuvröka, försöka passa in i det tuffa gänget och snatta känns helt främmande för mig. Jag måste ha haft en väldigt enkel tonårstid...Sen är jag väl inte heller så förtjust i att hon i den här boken dissar min älskade Pettson, men allt roligt, t.ex. när hon vill smygoperera sin man i hjärnan, uppväger det.

3 kommentarer:

BBV sa...

Vill läsa. Du är ju värsta bookcluben, har härom sistens läst ut niceville på din rekomendation. =)

Skype något till veckan? Har tyvärr pressat shema i och med dopförberedelser och inbokat förmiddagsmöte på onsdag, men kanske torsdag fm? Vågar inte utlova någon kvällstid med tanke på barn som kanske inte vill sova...love ya´!

Om mig sa...

Vad kul att du hittat hit, tack:)

Annelie sa...

Jag älskar Martina Haag, hon skriver så himla avslappnat :)Jag köpte en bok av henne på erikshjälpen en gång, och när jag kom hem märkte jag att den var signerad. Det kändes som en himla kul bonus till mitt fynd ;)