lördag 14 april 2012

Oh, Canada

I morgon åker vi ner till Stockholm och på tisdag vidare mot Canada. Ingen direkt resefeber ännu. Bara lite packningsfrustration. Jag är nämligen kass på att packa. Drömde till och med mardrömmar om det inatt. Jag var tvungen att packa allt på en kvart. Det hade inte gått i verkligheten. I verkligheten måste jag skriva en lista och ha flera timmar på mig att fundera, plocka i och plocka bort. Det är ytterst frustrerande. Mannen har inte ens börjat packa vilket stressar min kontrollfreakshjärna en aning. Han funderade dessutom ifall han skulle följa med några kompisar till simhallen för några timmar sedan. Snacka om avslappnad!

Bildkälla
En ganska rolig sak hände förresten igår. Jag var och handlade och ville göra mig av med lite mynt. Plötsligt säger kassörskan "Nej, den här vill vi inte ha." Jag tittar på myntet i fråga, till storleken påminner det om en enkrona, men det är en 25 centare från Canada! Hur stor är sannolikheten för att man råkar få ett kanadensiskt mynt bara sådär utan att veta om det.

Bra att jag ska till stället där jag får användning för det.



Inga kommentarer: