fredag 9 mars 2012

Fabulösa Fredag

Dags för den första fredagslistan på min nya blogg!

Den här veckan är jag tacksam över:

* Just min nya blogg! Jag fattar inte att jag inte använt det här bloggverktyget tidigare, det är mycket enklare att använda och har fler smarta funktioner än det jag använde tidigare. Detta plus att bloggen ju är gnistrande ny ger en nytändning att blogga.

* Är också glad över att vi bokat en resa till Canada. Det ska bli roligt och nervöst att träffa (delar av) mannens familj.

* Är glad att en person som vi trodde dött (eller blivit dödad ska man nog säga) i Syrien visade sig leva. Även om det inte är min vän, utan mannens, så gläder det mig ändå.

* Jag är mycket nöjd med det städ-il jag just nu är inne i. Vi har, bland annat, gjort en storstädning av kylskåp och skafferi. Det är ganska spännande för mannen har en tendens att hamstra mat och sedan glömma bort den. Här om sistens påstod han att vi behövde köpa kikärter. Jag var ganska övertygad om att det redan fanns kikärter hemma. Efter en liten inventering visade det sig att vi hade inte mindre än femton burkar/förpackningar!! (Det är inte bara jag som har hoarder-anlag alltså)

* Det börjar bli mer och mer vårigt. Kanske lite tidigt att ta ut segern, men det känns som att jag kommer överleva den här vintern också.

1 kommentar:

mt sa...

jag är med mannen i denna fråga, man kan ALDRIG ha för mkt kikärter! jag gör världens godast hummous typ en gång i veckan så jag måste alltid ha kikärter hemma. puss.