fredag 30 mars 2012

Hoarders

Igår nyttjade jag tv3play för att se det senaste avsnittet av Extrema Samlare, eller Hoarders som det ursprungligen heter. Avkopplande tv-tittande. Eller kanske inte eftersom jag oftast blir lite stressad över mitt eget stök och mina hoarder-anlag. Jag ser sånahär program för att hålla mig själv i schack och bli inspirerad (skrämd) till att städa. Men igår var första gången programmet verkligen, verkligen gjorde mig illa berörd.

En av de medverkande hade på grund av allt sparat skräp tvingats flytta från huset. Hon återvände bara för att mata alla sina katter som bodde kvar i och omkring huset. Vilken smuts det där programmet bjöd på. Det sätter verkligen saker i perspektiv när man själv har ångest över att inte dammsugit på länge, eller när man ignorerat kattlåderensningen lite för länge. Hoarder-kvinnans hus var fullt av kattbajs, kackerlack-ägg och skräp och damm. Några katter hade avlidit och mumiefierats i bergen av kattbajs. Horror! Men det värsta var att kvinnan, medan hon bott kvar, hade fått vattnet avstängt och då börjat göra sina behov i plastpåsar. Som sedan inte slängts ut! Det fanns alltså ett helt rum (toaletten antar jag) fullt med flera års människobajs förpackat i små påsar!

Jag mår fortfarande illa flera timmar senare. Vem behöver skräckfilm?

Inga kommentarer: