söndag 4 mars 2012

Khalto Anna

Det var dags att förnya sig och flytta bloggen. Precis alla annabananiga namn var upptagna av sånadär irriterande människor som skrivit typ ett enda blogginlägg i hela sitt liv och sedan aldrig bemödat sig tänka att blogga nog inte var deras grej och radera bloggen, utan låta den flyta omkring i cyberspace för evigt. Men jag är inte bitter, ska man ändå förnya sig så kan man ju lika gärna byta namn också. Khalto Anna fick det bli.

Khalto betyder ungefär tant på arabiska. Dels är jag en tant och har så varit ända sedan jag i tonåren satt med min väska krampaktigt fasthållen i knäet sådär som tanter tydligen gör. Dels är jag uppfostrad att kalla folk tant och farbror, det var min mormor som hade ett finger med i spelet när jag var liten. Fortfarande vid 26 kan jag ibland tvångsmässigt niga när jag hälsar på äldre personer. Slutligen kallas jag också Khalto av min mans brorsbarn eftersom arabisktalande barn fortfarande använder sig av artighetssystemet tantochfarbror.

Så var det med den saken. Välkommen till min nya blogg!

3 kommentarer:

Lena sa...

Coolt och oväntat!

Fifi sa...

Men hej!
Kul med ny blogg!

mt sa...

jag hänger på till din nya blogg såklart!!! kram!!