söndag 11 mars 2012

Ljuvligt

Puderrosa är ju knappt en färg egentligen. Ändå har jag som färgknarkare, Miss Jag Käkar Regnbågar Till Frukost, blivit nog hjärntvättad att idag klicka hem denna lilla ljuvlighet.

Från H&M




I puderrosa! Men den är som sagt helt ljuvlig. Plus att puderrosa ju nästan är en lika god neutral-matchar-allt som leopardmönstrat. Eller nä. Jag skulle kanske inte matcha puderrosa med klargrönt (och en hel massa andra färger) men man ska aldrig säga aldrig. Jag försöker bara rättfärdiga mitt inköp av en pytteliten, puderrosa skapelse.

Jag tror för övrigt att mitt inköp är någon slags desperat vår-längtan efter ljusa färger och blommor och annat romantiskt gulli-gull som hör våren till. Jag såg en fjortis i converse igår, men jag är alldeles för vuxen och förnuftig för att smutsa ner mina älskade tygskor i snöslasket. Plus att jag är för klok för att vilja blöta ner fötterna och bli sjuk.

När kommer våren till Umeå på riktigt?

Inga kommentarer: